Ak prevádzkovateľ strediska nemá v podmienkach, že vám v prípade nepremávania lanovky vráti peniaze za skipas, máte smolu.
"Uvedenú povinnosť prevádzkovateľa strediska neustanovuje žiadny právny predpis. Vo všeobecnosti však platí, že takéto prípady môžu byť upravené vo Všeobecných obchodných podmienkach predávajúceho, naprílad vo forme garancie vrátenia peňazí v prípade, ak nebude funkčný žiadny vlek v lyžiarskom stredisku a spotrebiteľ tak svoj skipas nebude môcť využiť," vysvetľuje hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová.
Ani pri kúpe skipasu cez internet, neplatí, že by vám musel vrátiť peniaze, ak si napríklad kúpu do dvoch týždňov rozmyslíte. Ako je to v prípade nákupu tovaru cez e-shop.
Ako nás upozornili čitatelia, v tomto prípade platí smernica Európskeho parlamentu. Ak totiž ide o internetový nákup prepravy, služieb vo voľnom čase, či poskytovanie služieb v konkrétnom čase, platí výnimka z povinnosti vrátiť peniaze.
"Ani v prípade balíčka, pozostávajúceho z prepravy (do lyžiarskeho strediska) a skipasu, ani v prípade samotného skipasu spotrebiteľ nemá nárok na odstúpenie od zmluvy, pretože obidve možnosti zákon vylučuje," uvádza na pravú mieru aj obchodná inšpekcia.